FORMAL EDUCATION DURING THE PANDEMIC

PERSPECTIVES IN PORTUGAL AND BRAZIL

Authors

  • Simão Aznar Filho
  • Carla Dolezel Aznar

DOI:

https://doi.org/10.47595/2675-634X.2020v1i1p19-29

Keywords:

formal education, pandemic, public policy, distance learning

Abstract

In this paper we discuss the education during the pandemic and public policies developed in Portugal and Brazil. The approach will be the parameter of how to face the pandemic situation in times of crisis. We will seek to discuss the policies developed and whether they are being effective in combating the problem, and whether the distance learning system has been effective.

Author Biographies

Simão Aznar Filho

Simão Aznar Filho possui graduação em Direito pela Universidade Gama Filho, doutorado em Direito pela Universidad Nacional de Lomas de Zamora (Argentina) e Pós-Doutorado pela Universita deli Studi di Messina (Itália). É Diretor do Instituto Universitário do Rio de Janeiro – IURJ.

Carla Dolezel Aznar

Carla Dolezel Aznar é graduada em Direito pela Universidade Gama Filho, possui doutorado em Direito pela Universidad Nacional de Lomas de Zamora (Argentina) e Pós-Doutorado pela Universita deli Studi di Messina (Itália). É Diretora do Instituto Universitário do Rio de Janeiro – IURJ.

References

ENKVIST, Inger. Repensar a educação. Tradução de Daniela Trindade. São Paulo: Bunker Editorial, 2017. ISBN 978-85-68451-00-7.

JOSEPH, Miriam. O Trivium: as artes liberais da lógica, gramática e retórica. Entendendo a natureza e a função da linguagem. Tradução e adaptação de Henrique Paul Dmyterko. São Paulo: Editora É Realizações. ISBN 978-85-88062-60-3.

SILVEIRA, Alessandra; CANOTILHO, Mariana (coord). Carta dos Direitos da União Europeia – Comentada. Coimbra: Almedina, 2013. ISBN 978-972-405120-8.

Published

30/09/2020

How to Cite

Aznar Filho, S. ., & Aznar, C. D. . (2020). FORMAL EDUCATION DURING THE PANDEMIC: PERSPECTIVES IN PORTUGAL AND BRAZIL. Revista De Ciências Jurídicas E Sociais - IURJ, 1(1), 19–29. https://doi.org/10.47595/2675-634X.2020v1i1p19-29